Home » Internet marketing boeken » Niche marketing boeken
Niche marketing boeken
Wat marketing is zal nu toch wel algemeen bekend zijn. Nog even voor de duidelijkheid dan; alles wat nodig is om een dienst of artikel op de markt te brengen, kan worden samengevat onder de kop: Marketing. Niche marketing is wat specifieker.
Wat is Niche Marketing?
Het concentreren van alle inspanningen voor marketing op een klein, maar heel specifiek en goed gedefinieerd deel van alle mogelijke klanten. Niches bestaan niet echt, ze worden gemaakt door het identificeren van behoeften, wensen en eisen die slecht of helemaal niet worden gedekt door andere spelers op de markt, en het ontwikkelen en leveren van goederen of diensten aan die kleine groep klanten. Strategisch is het de bedoeling een grote speler te worden, juist omdat anderen het gat in de markt hebben laten vallen. Niche marketing wordt ook wel micromarketing genoemd.
Niche marketing boeken
U kunt gerust aannemen dat wanneer een schrijver een gaatje in de markt ziet, een niche dus, hij of zij er een boek over zal schrijven. Zeker wanneer het gaat over een groep mensen die niet krijgen wat ze graag zouden willen hebben. Natuurlijk is een boek over niche marketing altijd de mening van de schrijver, maar daarom is het niet minder de moeite waard.
Neem maar eens een kijkje op het onderstaande lijstje;